Home / Onze klanten in de pers / Shoebaloo, het succes van een dreamteam

Shoebaloo, het succes van een dreamteam

door: Vivienne Westerhoud. Voor Nyon.nl maakte ik onlangs een interview met alweer een tevreden klant van OrderWriter, de inkoop app voor retailers in de modebranche. Over het succes van de mannen van ‘schoenendroom’ Shoebaloo mocht ik een verhaal schrijven. Onlangs gepubliceerd op schoenvisie.nl.

Shoebaloo, het succes van een dreamteam

ShoebalooDe winkels van Shoebaloo zijn avant-gardistisch, zelfs bijna futuristisch ingericht. Ze hebben allemaal een eigen stijlconcept en identiteit. De klant stapt als het ware in een andere wereld om ook schoenen te zien en kunnen kopen die verre van ‘gewoon’ zijn. Een fenomeen in schoenmode land. Wat is het geheim van hun succes?

Liefde voor schoenen

Ik spreek Marlon Streim, huidig directeur van Shoebaloo en zijn broer Daan Streim, die samen als tweede generatie dit bijzondere bedrijf runnen. Met de paplepel ingegoten door hun ouders die veertig jaar geleden de eerste Shoebaloo schoenenzaak openden aan de Westerstraat in Amsterdam. En daarbij maak ik kennis met Martin van Klaveren. Hij werkt al 34 jaar bij Shoebaloo. Deze man houdt echt van schoenen. “Toen ik vijf jaar werd, vroeg ik voor mijn verjaardag een paar mooie schoenen aan mijn ouders”. Martin’s ogen gaan stralen als hij het woord krijgt en over schoenen mag praten. Op de vraag waarom een schoenenzaak als Shoebaloo zo succesvol is, krijg je goeddeels antwoord als je deze man over zijn vak hoort praten. Zoals je bij de X-factor de ‘noodzaak om te zingen’  wilt horen, straalt deze man ‘de noodzaak om bijzondere schoenen bij het publiek te brengen’ uit.
LEES VERDER op Schoenvisie.nl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *